För en vecka sedan började jag äta Itrims ersättningar, det betyder att jag inte äter någon mat utan bara soppor, shaker gröt mm.
Det känns bra!

När man gör en sådan här drastisk förändring så gör det att vissa beteende blir tydliga.

En av de saker som har skrämt mig innan är att vi de tillfällen som jag har ätit godis så har jag däckat i soffan, fylledeckat. Jag pratade med min coach om detta och hon berättade att socker påverkar belöningscentret mycket mera än vad alkohol gör. Snabba kolhydrater potatis, pasta socker det är de stora bovarna i mitt beteende och det är oxå vid dessa tillfällen som jag kan känna mest sug, potatisen i ugnen, pastan som ångar av  sig. Jag känner sug en liten stund sedan kan jag tänka att det är bara sockret som suger och då försvinner det.

Vårt mys beteende, mysa tillsammans efter en lång vecka, vad gör vi?
Jo vi myser tillsammans och stoppar saker i munnen, utan att vara hungriga. Detta är samma rörelse som när jag rökte, armen upp och ner med cigaretten till munnen, handen upp och ner med en godisbit till munnen. Allt detta handlar om beteende och det är rutinerna och beteende som är det svåra att ändra.
Vad gör jag med händerna istället??
Virka har varit ett alldeles ypperligt sätt att sysselsätta händerna på.

Hur ser dagarna ut?
Det är ju lite som att amma igen, man lever i 3-4 timmars planering sedan ringer matklockan och då gäller det att se till att fylla på mat, och ganska oväntat så blir man …eller jag blir väldigt mätt på maten, sopporna och shakerna.

Det känns verkligen som om detta är starten på ett nytt liv och inget som bara varar tills dess att målvikten är nådd.

Vad är mitt mål??

Mitt första mål är låga jeans med skärp.

När jag känner att jag har nått min målvikt då väntar en tatuering på vänster vad.

Tills nästa gång

Kramar till er alla och …

Let love be the glory!!!!

Annonser