IMG_20130525_004721

Jag sitter här vid vår nya barbänk, solen skiner ute, fönstret är öppet och det är 24 grader varmt ute, en ljum sommarvind smeker mitt ansikte.

Från högtalaren hörs Eric Bibb och låten Connected, värmen inifrån sköljer upp.

Nu mår jag gott….

Sakta men säkert på en lite krokig väg har vi ändå renoverat så jag kan faktiskt säga att jag har mina drömmars kök, det är snett och vint, men det är ju det som är charmen med ett hundra år gammalt hus…..

Idag har jag varit i Philips skola och haft bildlektion, det var roligt att kunna inspirera, rita och förhoppningsvis öppna dörrar till: Va bra jag är.

En tjej sa idag;

– Jag är så dålig på det här.

– Det är du inte, det är ju bara att bestämma dig för att du inte är dålig.

– Kan man bestämma om man ska vara bra eller inte? Det går väl inte…

– Det är klart det går, du bestämmer vem du vill vara och hur du är….

Vem vet hon kanske sitter hemma och har bestämt sig för att bli bäst på att rita ögon…..

Ha en härlig kväll i denna ljumma sommarkväll…..